Verkoopsvoorwaarden

A. ALGEMENE BEPALINGEN

  1. Onderhavige verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op alle verkopen en diensten van BUSINESSFLEX en primeren steeds op de eventuele algemene verkoopsvoorwaarden van de klant.

  2. Alle opgegeven prijzen zijn exclusief BTW. Elke bestelling is definitief en kan niet geannuleerd worden om welke reden ook. De koper is aansprakelijk voor de inhoud van zijn bestelling en kan geen enkel verhaal laten voor eventuele fouten, gebreken, vergissingen of vergetelheden in zijn bestelling.

B. BETALINGSMODALITEITEN

  1. Behoudens andersluidende overeenkomst is de klant bij het plaatsen van de bestelling de integrale prijs verschuldigd van de door hem bestelde dienst. De overeengekomen prijs dient steeds op voorhand betaald te worden. De factuur wordt uitgevaardigd zodra de betaling geregistreerd is.

  2. In geval van laattijdige betaling is de klant van rechtswege en zonder voorafgaandelijke ingebrekestelling verwijlintresten verschuldigd ad 5% per jaar, evenals een forfaitaire schadevergoeding wegens laattijdige betaling ad 10%, met een minimum van €125. Indien BUSINESSFLEX dient over te gaan tot gerechtelijke invordering van haar facturen, zal de klant tevens gehouden zijn tot vergoeding van de billijke advocaatkosten met een minimum van €1.000 en tot betaling van de wettelijke rechtsplegingvergoeding.

C. BIJZONDERE VOORWAARDEN IN GEVAL VAN TIJDELIJKE HUUR VAN BURELEN EN VERGADERZALEN

  1. De burelen, vergaderzalen en andere faciliteiten zoals sanitaire ruimtes, keuken en wachtzalen zijn volledig ingericht met meubels en decoratie, in perfecte staat. Voor de aanvang van de verhuurtermijn dient de klant, na nazicht, een inventaris te ondertekenen waarop de waarde van elk item vermeld staat.

  2. Tijdens de verhuurtermijn is de klant verantwoordelijk voor alle roerende goederen die de gehuurde lokalen stofferen, ongeacht of hij deze al dan niet gebruikt, inclusief de aanwezige kantoorbenodigdheden en elektrische toestellen.

  3. De klant is gehouden tot vergoeding van eventuele schade aan het onroerend goed en/of de roerende goederen die door zijn toedoen of door derden die hij ontvangt veroorzaakt zijn. De klant kan zich niet ontdoen van zijn aansprakelijkheid, zelfs niet in geval van bewezen overmacht. Schade veroorzaakt door externe factoren is daarentegen gedekt door de verzekering. De aansprakelijkheid van de klant strekt zich ook uit tot het verlies of de diefstal van de roerende goederen die de gehuurde lokalen en de overige faciliteiten stofferen.

  4. De klant verbindt zich ertoe het gehuurde terug te geven in dezelfde staat als hij deze ontvangen heeft, netjes opgeruimd. Na de beëindiging van de huur geldt de ingaande inventaris als basis voor de beoordeling van eventuele schade. De uitgaande inventaris wordt door beide partijen ondertekend voor akkoord. In geval van weigering door de klant zullen de bevindingen van BUSINESSFLEX de doorslag geven. Deze bevindingen worden per e-mail kenbaar gemaakt aan de klant met het verzoek tot betaling van de schade. Artikel B is van toepassing op deze bepalingen.

  5. De kosten van finale opkuis na beëindiging van de huur zijn inbegrepen in de huurprijs.

D. BIJZONDERE VOORWAARDEN IN GEVAL VAN DE HUUR VAN EEN VIRTUEEL KANTOOR

  1. Indien de klant opteert voor de vestiging van zijn maatschappelijke zetel op de zetel van BUSINESSFLEX, dient hij uiterlijk binnen 15 dagen na de aanvang van de huur een kopie van zijn statuten over te maken, waaruit blijkt dat en wanneer hij zijn zetel heeft overgebracht naar dit adres. Deze statuten blijven tot het einde van de overeenkomst op de zetel van BUSINESSFLEX.

  2. Na de beëindiging van de huur dient de klant eveneens uiterlijk binnen 15 dagen volgend op het einde van het contract een kopie van zijn publicatie van wijziging van maatschappelijke zetel in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad per aangetekend schrijven over te maken aan BUSINESSFLEX als bewijs dat zijn zetel niet meer op het adres gevestigd is.

  3. BUSINESSFLEX behoudt zich het recht voor om het adres van de zetel van de klant bij het KBO te laten schrappen en/of vroegtijdig een einde te stellen aan de overeenkomst in de volgende gevallen:

    • indien de klant na het einde van het contract niet binnen 15 dagen het bewijs van wijziging van maatschappelijke zetel heeft overgemaakt
    • in geval van niet-betaling door de klant-huurder van de huur en eventuele andere gefactureerde kosten, niettegenstaande een betaalherinnering die zonder gevolg wordt gelaten
    • in geval van kennelijk onvermogen of faillissement van de klant-huurder
    • indien de klant-huurder het voorwerp vormt van een beslag dat BUSINESSFLEX kan benadelen
  4. Indien de klant opteert voor een formule waarbij hij gedurende een dag per week of per maand gebruikmaakt van de burelen en/of vergaderzaal, is artikel C van toepassing.

  5. Indien de klant opteert voor de formule met doorzending van zijn post, is hij gehouden het adres waarop hij zijn post wenst te ontvangen schriftelijk mede te delen. Elke adreswijziging dient eveneens schriftelijk te worden overgemaakt. De dienstverlening van BUSINESSFLEX is beperkt tot het ontvangen en bewaren van de post in gesloten enveloppe ter attentie van de klant tot de datum van doorzending naar het door de klant gekozen adres, eveneens in gesloten enveloppe. Voor de ontvangst van aangetekende zendingen dient de klant zelf een postmandaat voor BUSINESSFLEX aan te vragen en de kaart te overhandigen. Zonder dergelijk mandaat kunnen aangetekende zendingen niet in ontvangst genomen worden en worden ze eveneens geweigerd. Hetzelfde geldt voor pakjes en andere leveringen ter attentie van de klant-huurder, die bovendien verplicht is deze zelf op te halen. Pakjes en andere leveringen vallen niet onder de noemer van post.

E. BIJZONDERE VOORWAARDEN IN GEVAL VAN BESTELLING VAN EVENTS (AL DAN NIET MET HUUR VAN LOKALEN)

  1. BUSINESSFLEX stelt tafels, tafelkleden, stoelen, borden, bestek, glazen, Nespressotoestellen, koffietassen en -ondertassen ter beschikking die tevens gehuurd kunnen worden voor de duur van het event. In geval van schade, breuk, verlies of diefstal van een of meerdere gehuurde roerende artikelen is de klant gehouden tot betaling van een schadevergoeding gelijk aan het dubbele van de prijs van elk artikel. De prijzen zijn exclusief BTW.

  2. BUSINESSFLEX kan, naar wens van de klant, een cateraar of andere dienstverlener aanbevelen, maar wijst elke aansprakelijkheid af voor eventuele problemen tussen de klant en de cateraar of dienstverlener. Bestellingen van de klant bij de cateraar of dienstverlener vallen onder de uitsluitende verantwoordelijkheid van de klant, zonder enige verhaalmogelijkheid tegen BUSINESSFLEX.

  3. Tijdens het event (van welke aard dan ook) is de klant verantwoordelijk voor het goede verloop. Zo zal hij er onder meer op toezien dat zijn gasten geen burenhinder of geluidsoverlast veroorzaken en de transportmiddelen van zijn gasten op toegelaten locaties geparkeerd worden volgens de indicaties van BUSINESSFLEX.

  4. De klant is aansprakelijk voor eventuele schade aan het onroerend goed en de roerende goederen die ter beschikking worden gesteld (anders dan die bedoeld onder punt 1).

  5. Het is de klant verboden om meer gasten te ontvangen dan het aantal personen waarvoor hij geboekt heeft. De opgegeven maxima dienen te allen tijde gerespecteerd te worden.

  6. De kosten van opruiming en opkuis na beëindiging van het event zijn niet inbegrepen in de prijs en worden afzonderlijk aangerekend.

F. BIJZONDERE VOORWAARDEN IN HET KADER VAN OPLEIDINGEN EN SEMINARIES

  1. Inschrijvingen zijn definitief en kunnen geen aanleiding geven tot terugbetaling. Deelnemers kunnen zich desgevallend wel laten vervangen door een andere persoon of de datum van inschrijving wijzigen, indien er nog andere data openstaan en er nog beschikbare plaatsen zijn.

  2. De inschrijvingskost is inclusief dranken (koffie, thee en frisdranken), evenals het gebruik van de sanitaire voorzieningen en de opkuis na het seminarie.

G. WAARBORGEN

  1. In geval van de huur van een bureel of vergaderzaal voor 2 uur, meerdere uren of één dag, dient de klant geen waarborg te vestigen en volstaat de betaling op voorhand, op het tijdstip van de boeking, van de verschuldigde som. In geval van annulering van de boeking door de klant, geldt de betaalde som als schadevergoeding zonder mogelijkheid tot verhaal van de klant-huurder.

  2. In geval van de huur van een bureel of vergaderzaal gedurende een week of meerdere weken, is de klant-huurder gehouden tot vestiging van een waarborg, afhankelijk van de duur van de huur. Deze waarborg wordt medegedeeld op het tijdstip dat de klant-huurder zijn keuze kenbaar maakt.

  3. In geval van huur van de faciliteiten (binnen, buiten of beide), is de klant een waarborgsom verschuldigd van 2.500 euro exclusief BTW. Deze som dient samen met de verschuldigde huursom betaald te worden op hetzelfde moment als de huur. Na afloop van het event en mits er geen schade wordt vastgesteld, wordt de waarborgsom terug gestort. Indien er wel schade wordt vastgesteld, wordt de verschuldigde schadevergoeding ingehouden op de waarborgsom. Indien de schade de waarborgsom overtreft en de partijen hieromtrent niet tot een vergelijk komen, zal de zaak beslecht worden zoals voorzien in artikel H.

  4. In geval van huur van een virtueel kantoor is de klant-huurder gehouden tot betaling van een waarborgsom gelijk aan drie maanden huur. De waarborgsom dient betaald te worden samen met de eerste maand huur. Na de beëindiging van de overeenkomst en mits de klant-huurder heeft voldaan aan al zijn verplichtingen, wordt de waarborgsom terug gestort.

  5. Deelnemers aan seminaries zijn vrijgesteld van enige waarborg.

H. AANSPRAKELIJKHEIDSBEPERKINGEN

  1. BUSINESSFLEX wijst elke aansprakelijkheid af voor ongevallen of lichamelijke letsels van de klant, zijn gasten en andere derden tijdens de huur van lokalen of de duur van events. De klant dient hiertoe zelf de nodige verzekeringen af te sluiten.

  2. BUSINESSFLEX wijst tevens elke aansprakelijkheid af voor eventuele schade, verlies of diefstal van eigen voorwerpen van de klant of derden die tijdens de huurperiode of het event worden gebruikt. De klant dient ook hiervoor zelf de nodige verzekeringen af te sluiten en draagt zelf alle risico’s.

  3. BUSINESSFLEX wijst elke aansprakelijkheid af voor eventuele schulden van de klant-huurder en is te allen tijde gerechtigd om beslagen door derden (onroerend of roerend) te laten leggen. De klant-huurder is gehouden tot het vergoeden van alle schade en nadelen die BUSINESSFLEX eventueel zou ondervinden door een beslag vanwege een schuldeiser van de klant-huurder, inclusief de vergoeding van alle advocaatkosten en andere kosten van een gerechtelijke procedure.

  4. BUSINESSFLEX wijst elke aansprakelijkheid af voor het eventueel verlies of niet-ontvangst van doorgestuurde post.

  5. BUSINESSFLEX wijst elke aansprakelijkheid af indien een seminarie omwille van redenen buiten haar wil of door overmacht niet kan plaatsvinden op de voorziene datum. In dat geval kunnen de deelnemers opteren voor een andere datum (indien beschikbaar) en zo niet wordt het seminarie opnieuw vastgelegd op een nieuwe datum.

I. GESCHILLENREGELING

  1. In geval van betwisting omtrent het voorwerp, de inhoud, de uitvoering of de interpretatie van de overeenkomst, zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement Limburg bevoegd om kennis te nemen van het geschil.